Monday 26 March 2012

MY DREAM

As Salam,

Cuti seminggu dari berblog sementara menyiapkan 9 biji lagi bantal untuk bulan Januari nye....banyak betul halangan dan dugaan utk menyiapkan bantal 9 ni....dengan demamnya...gastrik....cencirit....janji tinggal janji....patutnya minggu lepas lagi aku submit bantal 9 ni. Tapi nak wat camana....aku hanya manusia biasa...ada kala dilanda musibah....cewah....tapi memang betul pun...bantal 9 ni memang memberi cabaran buat aku....Tapi alhamdulillah...berkat kesabaran dan kesungguhan...akhirnya siap jugak kul 2.30 malam tadi...dah hand over dah pun kat Mr. Pijie. Nanti aku update gambar bantal2 tu ek...banyak lagi tak update....ada masa aku masukkan dalam blog ni.

Hari ni aku nak citer pasal 2 benda....benda yang aku naaaaaaaaak sangat dan akhirnya aku berjaya gak mendapatkannya.

Benda pertama.....aku nak sangat eyelet plier.....benda ni penting terutama kalo nak buat keychain....sebenarnya boleh je kalo pasang reben je sebagai pemegang ring keychain tu tp kalo gune eyelet ni lagi kemas dan cantik le rupa keychain tu.....sebab tu aku nak sangat benda ni....sebagai persediaan untuk buat keychain banyak2. Lagipun Cik Nad katanya nak tempah keychain untuk gathering dia nanti.....Ha!... Aku dah beli ni ko jangan ngengada tak nak order plak ek...(wah! ugut gitu)....Nak tengok rupa benda ni?

Yang ni aku punya....beli kat kedai bunga riben....rega asal dia letak RM 68.00 tapi sebab aku kenal tokey kedai ni....dia bagi baik punya price.....RM 30.00 je....Kalo beli online dalam RM45.00 tak masuk kos penghantaran. Yang kat bawah ni contoh eyelet plier yang dalam web.


Beza antara 2 gambar tu adalah....eyelet plier aku nye tak berapa nak cantik sebab warna dia crome jer banding gambar bawah tu....pemegang dia siap kaler merah lagi. Pepun....aku tetap puashati sebab fungsinya sama dan tang rega dia yang paling aku suka...murah jer....Okay lah kan....janji benda ni boleh buat keje....

Kepada sesapa yang nak order eyelet plier ni pun boleh...tapi aku up sket ar rega dia....RM 40.0...sap sap soi le....hehe...upah minyak keta maa....( tak termasuk kos penghantaran tau).

Mesti ada lagi yg blur camana rupa keychain yang dipasang dengan benda ni kan? Nak tengok rupa keychain yang dah dipasang dengan eyelet ni? Ni contoh je tau....Nampak tak ada lubang kat tempat ring tu? Tu le eyelet....nampak kemas kan?

 


Benda kedua yang aku nak sangat ialah......mesin jahit....dan setelah kira sana...kira sini....aku beli gak mesin jahit ni dengan harga RM 225.00 kat Carefour Ampang. Memang nampak cam simple je mesin jahit ni tapi ok le kot untuk jahit kraft je....kalo nak jahit baju ke....seluar ke....kena beli yang elok sket le banding yang ni.....





Ni jenama bluesky....keluaran Carefour....waranti pun ngan Carefour gak....ni je yang murah aku tengok...sebenarnya aku nak yang diaorang display tu...jenama sama tapi fungsi dia lagi gempak le dari yang ni ....rega pun sama....tapi sayang yang tu dah xde stok....3 kali gak le aku pi Carefour Ampang tu semata dok belek...dok telek...dok pikir.....nak beli ke tak mesin jahit yang ni....bila dicongok....ditambah ditolak....aku beli gak untuk tujuan kecemasan.....lagipun duit yg ada kalo tak terus beli memang abis le dok buat benda lain....kang tak pasal2....langsung tak beli....tu yg tawakal je tu beli gak jenis ni....bila try kat umah aku rasa not bad jugak mesin jahit ni....cuma aku le yg kena practice lebih....Tak pe le....kalo ada duit lebih nanti...aku akan beli yang lebih baik dari yg ni untuk tujuan jahit baju plak....(ayat memujuk hati sendiri).


Huhu....mesin jahit mahal giler weh....Jenama Singer paling murah RM790.00 Kalo jenama Brother tu dapat le RM590.00....hmm....kena simpan duit lagi le kalo nak beli yang elok sket.....

Itu le 2 benda yg aku nak sangat takat ni.....dan Alhamdulillah aku berjaya memilikinya....moga aku akan memanfaatkannya sebaik mungkin....Amin



~ ADIOS `



No comments:

Post a Comment