Monday 12 March 2012

AKHIRNYA....SIAP SUDAH

As Salam,

Ayat klise cam biasa.....lamanya tak update blog...hehehe....Bukan tak nak update tapi memang sibuk sangat menyiapkan tempahan....lagipun senang sket bila dah siap sumer....leh le update banyak2 kat dalam blog ni...Alhamdulillah...siap juga bantal2 untuk bulan 1...(pending 9 biji je lagi untuk disiapkan selewatnya Jumaat ni) then nak kena start buat untuk bulan 2 dan 3 plak...Agak lambat siap memandangkan bantal2 tu pun  tengah bulan 2 baru confirm....Kira ok le tu....at least berjaya gak siap 26 biji dalam masa sebulan. Biasa aku amik order 1 biji bantal untuk satu minggu tau.

Tangan aku.....memang toksah nak citer.....abis luka2...tercucuk jarum...tergunting...sampai kena sapu ubat gamat dan tampal ngan plaster (saja nk citer lebih2...nak bagitau menjahit menggunakan tangan bukan kaki...hehe). Tapi ubat gamat tu memang mujarab....dua hari aku biar je tangan aku sampai berdenyut2....bila sapu je ubat tu satu malam pastu letak plaster...pagi dah baik...memang dah tak sakit dah...denyut pun dah hilang....Alhamdulillah...berkat dari Allah....gamat tu sbg perantara je....

Nak tengok gambar2 bantal yang dah aku siapkan? Nanti aku update ek.....kat bawah ni plak gambar bantal2 yg dah masuk dalam plastik besar untuk dibawa ke opis....




Sib baik ada kakak ngan abang....tolong mamanya balut bantal2 ni....Si adik....tolong kacau je keje dia....kalo nak ikut diaorang ni mitak gak nak tolong potong2...jahit2...aku je yg tak bagi...kang abis lak kain2 aku kena potong ntah apa2....nanti dah besar sket baru mama kasi tolong yang susah2 sket ek....Thanks anak mama....

Oh ya....alang2 update ni...nak gak masukkan pasal box yg banyak compartment tu....ala....yg aku citer sebelum ni....yg aku beli kat carefour RM 18.90 tu....Ni le dia bendanya....


Kakak je yang rajin masukkan sumer barang2 aku dalam tu...mamanya memang tak sempat. Nak kemas bilik menjahit aku pun tak sempat. Nak tengok camana rupa bilik keje aku? (buat malu je..tapi nak gak tunjuk).



Ha....ni le bilik keje aku....barang bersepah2....dengan kain2 perca...kain2 felt aku....buku2 design aku....benang....mcm2 ada....tu aku tak shoot yg sebelah kiri lagi tu....hehe....malu....Ini le bilik bertapa aku....kat sini le tempat aku menyimpan barang2 jahitan....tempat memotong kain2 dan huruf2....tempat mencari idea....tempat menjahit sampai kalo dah tak larat sangat dok dalam bilik ni...(pening tgk bersepah sgt)...aku pindah bilik tidur utama....tak pun dok ruang tamu....menjahit sampai pagi....mana2 ruang dalam rumah mesti ada tanda....tanda aku menjahit....tertinggal benang le....perca2 kain felt....sib baik En. Suami memahami.....tu pun dia membebel sebab aku asyik tido lewat sampai demam2....katanya..."orang, malam masa untuk tido....bukan wat keje....nak wat keje waktu siang". Camana nak siap bang oiii....kalo buat siang je...dah le nak handle keje kat opis lagi...anak2 lagi....keperluan awak lagi....Pepun....thanks sebab sentiasa support mama.

Kat bawah ni plak aku nak tunjuk sket kain2 felt yang aku dah potong ikut saiz bantal yang ditempah.....dan kain2 felt yang belum dipotong mengikut warna....ada 20 meter....tengah bulan ni nak kena beli lagi 20 meter....



Pilih2....korang nak warna apa....ada warna merah, biru, pink, hijau, hitam....Kat opis pun dah ada yg request nak warna tu le...warna ni le...nak design cam gini le...cam gitu le...hehe....aku on je...korang pilih le...aku tolong buatkan je....tapi berpada2 le....ikut bajet yg ditempah....

Ok le....berjaya juga aku update panjang sket dari biasa....hehe...suka....Nanti tengok le bantal2 yang akan aku update ek....


~ ADIOS ~

No comments:

Post a Comment