Tuesday 28 February 2012

Huwaaa....Penatnya

As Salam,

Al-kisah satu cerita...tp bukan citer pasal kraf tp pasal penatnya jadi "AKU". Tu le...org nak wat side income...aku pun nak wat gak...mula le merungut....actually...xde le merungut cuma nak citer2 je....hehe....Ingat tak aku ada citer sebelum ni pasal tempahan bulk order bantal tu? Sekarang ni tengah siapkan untuk birthday bulan Januari.....ada 26 orang. Lambat sket le diaorang dapat sebab confirmation pun dah tengah bulan....Tambah lagi sekarang ni keje2 kat opis dah makin hari makin bertambah....meeting...meeting...meeting...Balik keje nak kena handle keluarga dulu....masak...basuh baju....tengokkan kerja sekolah anak....kul 11-12 baru leh start menjahit....sampai le kul 2-3 pagi. Kul 5.30 nak kena bangun untuk siapkan sarapan dan anak2 nak pi sekolah pulak....Penatnya.....mengantuk tak yah nak citer le....kadang dok ralit2 tengok PC tiba2....kepala tersenguk2....dah macam orang mabuk todi plak. Kalau time balik keje plak memang kena peluk hubby kuat2 kat atas moto sebab aku dah nak tertido-tido....kang tak pasal2....hubby aku sampai umah tengok bini dia xde kat belakang....dah tergolek atas jalan.....mengantuk punya pasal.....

Kopi? Nescafe? Hurm....kalau dah ngantuk tahap tenuk memang minum le apa jenis minuman pun untuk tahan ngantuk xde nye jalan....makin rasa nak tido ada le....Kalau kepala dah jumpa bantal....hahaha.....Dunia aku yang punya....mesti tido tak hengat nye....

Apapun....aku masih enjoy dengan keje2 kraf aku....walaupun ngantuk ke....penat ke.....Lupa lak nak bagitau...aku dah beli bekas yang banyak compartment tu....murah giler....RM 18.90 je....kalau biasa RM49.90 ok....Nanti aku upload gambar ek....(Punya le bercinta nak beli benda ni). Dan sekarang ni pulak aku tengah usha2 mesin jahit yang murah2...xnak le yang advance sangat...cukup le setakat leh jahit baju ke...langsir ke....Dah tengok kat carefour....ada yang rega RM250-400....cuma tunggu rezeki datang bergolek je untuk aku sambar satu...Insya Allah....Kain2 pun dah banyak gak aku beli...kunun2 nak wat baju tido si Adik....kain2 perca pun dah berlonggok2 kat dalam bilik....berkat minta dengan akak tukang jahit sebelah rumah....nak buat apa ngan benda tu....akan ku pikirkan kemudian....Baju2 lama pun banyak gak kat opis. Hasil ehsan dari rakan2 opis....lum wat balik lagi....itu plak nak recycle/reuse balik baju2 tu....Banyak nye planning....yang mana satu nak buat pun tak tahu....

Moga aku akan tetap tabah untuk terus berkraf.....

ADIOS

1 comment:

  1. ok lah tu ena..rezeki jangan di tolak..apa2 pun kesihatan kena jaga juga kan....tak sabar nak tengok yg dah siap..nanti jangan lupa up-load...ok...

    ReplyDelete